A POS terminál választás 5 aranyszabálya
A POS terminál használata a legtöbb kiskereskedésben már elengedhetetlen az üzlet megfelelő irányításához. A napi több ezer tranzakció bonyolult kezelése, nem is beszélve a leltár nyilvántartásáról, lehetetlen egy kézi számlázási és leltározási rendszerrel. Ezért is népszerűek a Novopayment bankfüggetlen POS terminálok.
Ezek azonban sokféle típusban léteznek, és kulcsfontosságú tudni, hogyan válassz közülük. Biztos kell legyen, hogy a rendszer megfelel a vállalkozásod típusának, mindent megad, ami az üzlet irányításához szükséges, nincs túlbonyolítva, illetve könnyen használható és bevezethető. Ezért vegyük sorra azokat az aranyszabályokat, amit figyelembe kell venned, ha POS terminált szeretnél bevezetni.
Összhang a vállalkozás típusával
Mint már fentebb elhangzott, alapvető fontosságú, hogy a POS terminál megfeleljen az üzleted típusának. Egyes csomagok általánosak, amik bizonyos vállalkozás típusokhoz igazíthatóak, míg másokat kifejezetten bizonyos üzleti tevékenységekhez, például az éttermi és vendéglátóipari szektorhoz terveztek. A rendszer kiválasztásakor győződj meg arról, hogy megbirkózol az vállalkozásodra jellemző irányítási problémákkal, vagy legalábbis testreszabható legyen azok kezelésére.
Azt nyújtsa, amire szükség van
Az is lényeges, hogy a POS terminál az összes szükséges modult biztosítsa. Egyes rendszerek nem nyújtanak mást, mint egy egyszerű eszközt, ami kiszámítja a rendelések végösszegét és kiállítja a csekkeket. Mások a számlázást, a leltárkezeléssel és az összetett könyvelési funkciókkal összekapcsolva biztosítják. Ha komplexitásra van szükség, akkor győződj meg róla, hogy a rendszer képes megadni ezt. Ugyanis amennyiben később további szoftvereket kell vásárolnod, hogy más feladatokkal foglalkozzon, az drága lehet, és nem biztos, hogy sikerül majd integrálni a rendszerbe. A vállalkozásodnak minden szükséges elemet tartalmazó POS terminál kiválasztásáról részletesebben a novopayment.hu weboldalon olvashatsz.
Bonyolult funkcióktól mentes
Az előbbihez kapcsolódik az a tény, hogy a rendszer nem adhat olyan dolgokat, amelyekre nincs szükséged. Ha a leltárkezelés egyszerű, akkor erre nem biztos, hogy szükséged lesz. Minden a vállalkozásod típusától függ.
Könnyen használható
A terminálnak könnyen használhatónak és elég egyszerűnek kell lennie ahhoz, hogy bárki, aki a vállalkozásban dolgozik, használni tudja. Az éttermi üzletágban például alapvető fontosságú, hogy a POS eszközöket minimális képzésben részesült személy is tudja használni, és lehetővé tegye például a megrendelések felvételének gyors elvégzését.
Bővítési lehetőséget biztosít
Fontos, hogy a kiválasztott rendszer rugalmasan tudjon bővülni a vállalkozásod növekedésével párhuzamosan. Akár több terminállal bővíted, akár növeled a tranzakciós volument, egy skálázható rendszer megelőzi a jövőbeni fejfájást.
Amint láthatod, nagyon sok mindent kell átgondolnod, amikor POS terminált választasz a vállalkozásodnak. A fent említett 5 szabályt követve azonban olyan rendszert találhatsz, ami megfelel az üzleti igényeidnek, és megkönnyíti a saját és ügyfeleid életét.